sobota, 16 stycznia 2021

Maybach Landaulet 1:43 Spark

Marka Maybach należy od jakiegoś czasu do koncernu Daimler-Benz. Koncepcja ożywienia marki opierała się na pomyśle produkcji jeszcze bardziej luksusowych limuzyn, niż Mercedesy klasy 500 i wcześniejszych 600. Maybach „nowej ery” powstał w dwóch wersjach oznaczonych 57 i 62. Oznaczenia te, to nic innego jak długość – odpowiednio 5,7 i 6,2 m. Na pewno nie są to małe samochody. Może to nie najlepsze porównanie, ale to długość dwóch „Maluchów” 126p. ;



Od początku produkcji w 2003 roku do jej zakończenia 10 lat później wyprodukowano zaledwie 3000 Maybachów 57 i 62 (wliczając w to wersje S). A Landaulet? Wykonano tylko 8 sztuk. Wszystkie w oparciu o wersję 62S. Niepotwierdzone informacje mówią, że tylko jeden egzemplarz Maybacha 62S Landaulet wykonano w kolorze czarnym. Pozostałe są białe. Ponad 600 KM z 6-litrowgo V12 biturbo rozpędza do 100 km/h masę 3000 kg w 4,5 s.


Modele Maybacha w skali 1:43 wydał dawno temu AutoArt. W kilku wersjach malowania w wykonaniu jedno- i dwukolorowym. Później modele ukazały się w skromniejszym wydaniu w seriach gazetowych, m. in. w serii modeli Mercedesa wydanej w Niemczech, która miała bardzo ciekawe i starannie opracowane „gazetki” dołączane do modeli.


Prezentowany model Maybach 62S Landaulet od Sparka miałem kiedyś, ale chociaż nie chciałem, to sprzedałem zmuszony sytuacją. Taka wtedy była sytuacja, że trzeba było. Model kupił ode mnie jakiś mądry „znawca tematu”, który zarzucił mi, że to jakaś chała nieoryginalna, a nie żaden Spark, bo podwozie gładkie… Szkoda mi było tego modelu, bo nietypowy, rzadki i przez to dosyć cenny. Po latach „zarzuciłem wędkę” i całkiem niedawno – hop, siup! Pokazał się na Ebay w sensownej cenie. Kupiłem czym prędzej i to chyba w podobnej cenie, jak byłem zmuszony wcześniej mój model sprzedać. Warto być cierpliwym kolekcjonerem, bo wędkę miałem zarzuconą ponad pół roku.


Ten model, to –wierzcie mi- naprawdę rzadkość. Jedyny model Mabacha Landaulet w 1:43. I chyba jedyny model Maybacha wykonany przez Sparka. Jak to najczęściej bywa z modelami tej firmy, jest dopracowany, jeżeli chodzi o kształt bryły nadwozia i ma kapitalnie wykonane szczegóły wnętrza. Kabriolety i takie półotwarte nadwozia typu Landaulet dają możliwość łatwego zaglądania i podziwiania (lub krytykowania) wnętrza modelu.

Tekst: Marek Rowicki












6 komentarzy:

  1. Qué cosa tan elegante y refinada! Una lástima que Maybach no haya cumplido con las expectativas y haya sido un fracaso de Mercedes.
    Pero esta miniatura está alejada de ser un fracaso, como puede comprobarse por tus excelentes fotos. Veo el interior y me parece ver un modelo real, lástima que no sacaste más fotos de esta zona. Pero se intuye que hay una fiesta para los sentidos ahí dentro!

    Felicitaciones y un saludo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hola Antonio. El modelo Maybach de Spark es un campeonato mundial. Es difícil apartar la vista de todos estos hermosos detalles.

      Saludos!

      Usuń
  2. Jeszcze wczoraj czytałem notatkę o Maybachu 62 w skali 1/18 z Autoart!
    Widziałem kilka Sparków o złych proporcjach pod pewnymi względami. Na szczęście tak nie jest. Ten Maybach wygląda świetnie, szczególnie zaglądając do środka (zdziwiłem się, że przednie siedzenia były czarne).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TO naprawdę kawał porządnie zrobionego modelu. Jest stosunkowo ciężki, ładnie wykonany, i czasem trudno oderwać od niego wzrok.

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  3. Maravilloso el Maybach de Spark. El color blanco ayuda mucho, luce perfecto.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Hola Juan, me alegro mucho que compartas mi admiración por este modelo. Esta es una miniatura maravillosamente hecha. Te gustaría entrar y disfrutar del lujo;)

      Usuń