Kilkanaście dni temu pokazywałem Wam model Skody 105L, wyprodukowanej przez Abrex. Razem z opisywaną, białą miniaturką 105tki, do mojej kolekcji trafiła bordowa Skoda 120L. Obydwa modele kupiłem na Ogólnopolskiej Giełdzie Modeli Samochodów im. Sławoja Gwiazdowskiego w Warszawie. Przyznam, że bordowa Skoda trafiła do mnie trochę wymuszenie. Polowałem na błękitną 120tkę, którą posiadał jeden z wystawców na giełdzie, ale nie potrafię wytłumaczyć, dlaczego zwlekałem z jej zakupem.
Niestety, gdy już się zdecydowałem okazało się, że model kupił już inny kolekcjoner. Jak widać, czasem nie warto się zastanawiać. Pierwsza myśl bywa tą właściwą. Żeby nie zostać z pustymi rękami, postanowiłem kupić bordową Skodę 120L, która ciągle pozostawała „do wzięcia” u innego wystawcy.
Podobnie, jak opisywana niedawno miniaturka, tak i pokazywany dzisiaj model trzyma naprawdę dobry poziom. Wielu z Was wie, jak nierówny potrafi być Abrex. W tym jednak przypadku, z pewnością możemy mówić o naprawdę solidnie zrobionych modelikach. Skoda 120L jest tego dobrym przykładem.
Podstawowe różnice pomiędzy prezentowaną 105tką, a Skodą 120L, to przede wszystkim prostokątne klosze reflektorów przednich. Model różni się także kształtem kołpaków, które zastąpione zostały przez czarne, charakterystyczne dekielki. W tylnej części pojazdu, obok świetnych kloszy reflektorów pojawił się spojler oraz czarna imitacja plastikowej nakładki na wloty powietrza. Na przedniej klapie również znajdziemy nakładki na wloty powietrza do silnika.
Model Skody 120L również irytuje ogromnym tłumikiem oraz bardzo średnimi wycieraczkami. Na ciemnym lakierze widać też miejscowe niedoróbki chromowanych elementów. Zwłaszcza rzuca się to w oczy w przypadku postrzępionej listwy nad linią drzwi z lewej strony modelu. No cóż, mówi się trudno. Przeszedł mi przez myśl pomysł spróbowania poprawienia tego mankamentu, ale mierząc zamiary na umiejętności, na razie postanowiłem odpuścić.
Wspomniane niedociągnięcia nie są w stanie umniejszyć mojej radości z posiadania pokazanych Wam Skód. Czy uważam, że warto zainwestować w nowe wypusty Abrexa? Myślę, że warto, zwłaszcza, że rozchodzą się one jak ciepłe bułeczki. Zarówno biała 105tka, jak i bordowa 120tka stanowią ważny element mojej kolekcji. Nie zmienia to jednak faktu, że będę dalej rozglądał się za Skodą 120L w kolorze błękitnym. W końcu każdy ma jakieś swoje kolekcjonerskie marzenia.
Veo que te gustan mucho estos Skoda! A mí también, y ya me pongo a la caza y captura de estos modelos. Por cierto, muy bien presentados en tus fotos.
OdpowiedzUsuńAquí te pongo un Skoda de esta familia que no sé si conoces. Lleva conmigo unos 15 años y es de la colección española de "Coches de Antaño". Éste modelo sí lo conocimos, pero brevemente.
https://asivianes.blogspot.com/2013/02/skoda-120-l-de-ixoaltaya.html
El modelo es un 120 L, y creo que está bastante bien hecho.
Hablando de tu miniatura, yo lo hubiese preferido en rojo burdeos pero la verdad es que no he visto el azul que tú comentas. Sea como sea es un modelo que me encanta, mucho más que un superdeportivo italiano, desde luego. Tiene mucho de entrañable.
Saludos y enhorabuena por estas novedades!
Hola Antonio, vi tu Skoda. Admito que está mejor hecho que la versión de escaparate IXO. Esta barra lateral / tira se ve muy bien, lo que falta en el caso y en nuestras ediciones de periódicos. Me alegra que te gusten los modelos Abrex. En mi opinión, el mercado es insuperable en lo que respecta a los modelos Skoda.
Usuń¡Saludos! :)
Bordowa też ładna! Od błękitnej chyba nawet ciekawsza :)
OdpowiedzUsuńPozdrowienia!
Ładna, aleee.... no jak mi się uda to będzie i błękitna;)
UsuńPozdrawiam;)
Ładna. Niestety, gruby tłumik rzeczywiście psuje troche wygląd
OdpowiedzUsuńTo prawda, no niby trudno byłoby ominąć ten element, ale z jego proporcjami zdrowo przesadzili;)
UsuńPozdrawiam;)
Hermosos Skoda, ambos me gustan mucho; me encanta la parte trasera, tan delicada.
OdpowiedzUsuńAhora estimado Szymon, vamos por el azul.
Abrazo!
Hola Juan, tienes razón, la espalda es la más bonita. Si tengo éxito, mostraré azul pronto;)
Usuń¡Saludos!
Cześć,
OdpowiedzUsuńDzięki Twojej ciekawej prezentacji sięgnąłem po swoje zapomniane "skarby"z Abrexu. Okazało się,że jest ich trochę: Skoda Fabia Combi i Hatchback,S Roomster,S Yeti Concept Car,S Joyster Car oraz opisana Skoda 120 L (ciemnoszara), ale ( "ale" robi wielką różnicę) z zupełnie innymi światłami ( z przodu i z tyłu). Czy coś wiesz na temat tej wersji?
Przy okazji odkryłem jeszcze jeden model Skody Fabii Sedan czeskiej firmy zabawkarskiej o wieloletniej tradycji - KADEN. Przez swoją niewiedzę i prawie identyczne pudełko do tej pory uważałem to auto za model Abrexa. Dzięki Tobie na nowo wróciłem do wspomnień i planuję wkrótce zaprezentować moje Skody na blogu.
Pozdrawiam Przemek
No to całkiem sporą kolekcję Abrexów masz;) model, o którym piszesz to pewie 120stka po 1984 roku, kiedy nadwozie przeszło lifting. Zmieniono wówczas przedni pas i tylne reflektory. Mówisz pewnie o czymś takim:
Usuńhttps://www.muzeum43.pl/2016/11/skoda-120l-143-abrex.html
Możliwe, że niebawem pokażę jeszcze jakieś Skody, o ile uda mi się w końcu je ściągnąć;) Cieszę się, że podobają Ci się te modele, i że sięgnąłeś do "szuflady".
Pozdrawiam;)
Dzięki za linka. Przeanalizowałem dokładnie tekst i zdjęcia. Rzeczywiście,wszystko się zgadza z moim egzemplarzem,za wyjątkiem koloru.
OdpowiedzUsuńDo następnego kontaktu... i pozdrawiam raz jeszcze!
Przemek
Nie chcesz skomplikować swojego życia? Abrex.
OdpowiedzUsuńCzy chcesz samochodu 1/43 za niewielkie pieniądze? Abrex.
Za wszystko inne ...
Wydaje mi się, że te 120 jest bardzo ładnych. Nie znam ich dokładnie, ale wydaje się, że zawierają sporo szczegółów. Z wyjątkiem rury wydechowej, mam nadzieję, że ten samochód nie wejdzie na rampę, ponieważ rura nie dotrze do celu.
Ale we wszystkim innym 120 świeci jasno.
Pozdrowienia.
Masz rację, nie wiem, jak u Was w kraju, ale w Polsce z takim tłumikiem w tamtych czasach, nie przejechałby przez większość przejazdów kolejowych;) Cieszę się, że model mimo ogromnej rury wydechowej Ci się podoba;)
UsuńPozdrawiam;)
Precioso Soda, este modelo si que se vendió en España en su momento, y tuvo buena aceptación, la miniatura no la tengo, solo Skodas modernos y este Superb que puse en mi blog:
OdpowiedzUsuńhttps://miniaturasconry43.blogspot.com/2020/04/skoda-superb-1938-abrex.html
Un saludo!
Gracias por tu visita. Sé de qué modelo estás escribiendo. Me gustó, no me sorprende que haya sido bien recibido. Me alegra que te guste el modelo Abrex. Si tengo éxito, mostraré más pronto.
Usuń¡Saludos!
Bardzo ładne te Skody, ma Pan jeszcze jakieś modele tego producneta? Można je nabyć gdzieś w dobrej cenie?
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Możliwe,że niebawem pokażę jeszcze kilka wersji. Czy można je zdobyć w dobrej cenie? Generalnie z modelami Abrexa jest w Polsce tak sobie. Niby jest jakiś oficjalny dystrybutor, ale... ja swoje kupiłem na giełdzie w Warszawie. Wiem, że pojawiają się w serwisach aukcyjnych, lub na stronkach mniej, lub bardziej wiarygodnych sklepików. Po prostu trzeba szukać.
UsuńPozdrawiam;)
Sam noszę się z zamiarem zakupu 120L-ki od Abrexa i dobrze jest słyszeć, iż producent mimo upływu lat nadal trzyma dobry poziom wypustów, co nie każdemu się udaje. A więc nie ma się co zastanawiać, tylko brać, póki można:)
OdpowiedzUsuń