Planowałem opublikowanie dzisiaj zupełnie innego wpisu, ale gdy pracowałem nad artykułem o kolejnym wcieleniu Gaza 66, dotarły do mnie bardzo ciekawe nowości. 22 stycznia 2020 roku miały premierę dwie Skody 706 RTTN i MTTN, które pojawiły się pod szyldem rosyjskiej Автоистория (АИСТ) – AutoHistorii. Część z Was zapewne wie, iż Автоистория (АИСТ) to budżetowa wersja modeli Start Scale Models. Wersje SSM/Premium Classixxs obu z opisywanych modeli, dostępne były na rynku jakiś czas temu, jednak wytwórnia, wychodząc naprzeciw mniej zamożnym zbieraczom, zdecydował się na wznowienie wyprzedanych już modeli w nieco tańszej wersji. Uważam, że to świetne posunięcie.
Jak to z nieco tańszymi wersjami zwykle bywa, mamy do czynienia z widocznymi różnicami w wykończeniu niektórych detali. W przypadku różnic SSM i Автоистория (АИСТ) granica bywa bardzo płynna. O ile producent deklaruje uproszczenie techniki samego malowania modeli, której oczywiście gołym okiem nie zobaczymy, o tyle z widocznych różnic, mamy do czynienia przede wszystkim z plastikowymi wycieraczkami oraz czarnym wnętrzem. Dla wprawionego kolekcjonera – modelarza, ani jedno, ani drugie nie stanowi problemu. Cieszy fakt, że od razu dostajemy dwie wersje kolorystyczne, z których jedna, dość mocno nawiązuje do znanej z gablotkowej wersji SSM Skody 706RT, której opis możecie przeczytać tutaj.
W pierwszej kolejności chciałbym zaprezentować Wam zieloną Skodę 706 RTTN. Model wykonany jest na typowym poziomie, jaki dotychczas prezentowała Автоистория (АИСТ). W przypadku mojego egzemplarza wszystkie detale wykonane są poprawnie, model jest czysto i równo złożony i pomalowany. Warstwa lakieru nie posiada żadnych widocznych wad. Auto pomalowane jest równo. Do grubości lakieru także nie mam zastrzeżeń. Podobnie jak w modelu SSM, tak i w Автоистория (АИСТ) ładnie prezentują się klosze reflektorów. Również, jak w przypadku droższej wersji, tak i tutaj mamy do czynienia z malowanym, wysoce detalizowanym podwoziem. Na pierwszy rzut oka, nie różni się ono niczym od wersji gablotkowej.
Zamiast podsumowania, powiem jedynie, iż model Skody 706 RTTN Автоистория (АИСТ) to świetna alternatywa dla droższych i coraz trudniej dostępnych wydań SSM/ Premium Classixxs. Za znacznie niższą cenę, dostajemy model, który tak naprawdę niewiele różni się od wydania gablotkowego, a pozostaje przy tym równie efektowny. No, może kolor żółtej MTTN pozostaje odrobinę dyskusyjny, ale nie odmówiłbym sobie przyjemności zaprezentowania jej w osobnym wpisie. Tymczasem zapraszam Was do samodzielnej oceny modelu.
Usuń poprzednią wiadomość, zapomniałem tłumaczyć z google!
OdpowiedzUsuńDwie ciężarówki wyglądają nadzwyczajnie, chociaż bardziej podoba mi się zielona Skoda 706 RTTN.
Naprawdę lubię reflektory i kalendarz.
Doceniane są również detale z tyłu: akcesoria do kół odciążających, zbiorniki paliwa i sprężonego powietrza.
Witaj, mnie też bardziej podoba się zielona, jest bardziej efektowna. Cieszę się, że podobają Ci się wszystkie te detale. Mnie również trudno oderwać wzrok od całego osprzętu zabudowanego na podwoziu.
UsuńPOzdrawiam;)
Witam w sumie mamy 2 modele w cenie 1 a różnice między SSM są niewielkie .SSM faktycznie jest mało dostępne w Polsce a jak są to ceny zaporowe, Premium Classixxs można dostać bez problemu chodź też jak by mniej
OdpowiedzUsuńDlatego uważam, że w kwestii Skody, nie ma co przepłacać. Zielona jest na tyle dobra, że z powodzeniem może zastąpić drogi, niedostępny już model SSM. Z premium Classixxs tez nie jest już tak kolorowo, jest ich coraz mniej i są coraz droższe.
UsuńPozdrawiam;)
Witam przyszła do mnie dziś Skoda z naczepą z Premium Classixxs i powiem że warto było co najważniejsze bez wad , poszedłem za ciosem i na byłem także Tatrę 148 ciągnik siodłowy w pięknym malowaniu co do wykonania prawie idealna tak czy tak Premium Classixxs to loteria już teraz ,powiem tylko że opakowania były od Premium Classixxs a podstawki z SSM więc myślę że nie warto przepłacać, pozdrawiam
UsuńPremium Classixxs obecne to nic innego jak przepaki SSM, wszystko wychodzi z jednej fabryki. Loterią jest i jedno i drugie. Wszystko zależy od egzemplarza, choć da się zauważyć pewną tendencję. Najlepiej zrobione są te modele, które trafiają na rynek jako pierwsze. Patrząc na zieloną skodę z AutoHistorii można dojść do wniosku, że właściwie różnice pomiędzy PC, SSM, a Aistem są coraz mniejsze. Cena za to znacznie niższa.
UsuńPozdrawiam:)
Puede que al ser más económico no tenga muchos detalles que están en el otro, pero es bueno que esté al alcance del bolsillo de nosotros, los coleccionistas que siempre estamos faltos de dinero.
OdpowiedzUsuńAbrazo!
Tienes razón, Juan, siempre nos falta dinero para los coleccionistas;) Todos sufrimos de esta dolencia :)
UsuńAbrazo!
Panie Szymonie we wszystkich modelach z SSM czy Premium Classixxs a także budżetowych jest jedna rażąca wada , proszę porównać osadzenie lamp przednich wszystkich ,prawidłowo powinny być mocno wystające jescze w tanim modelu można to przełknąć ale w droższych jest to karygodne
OdpowiedzUsuńFaktycznie klosze reflektorów mogą się wydawać nieco zbyt głęboko osadzone, ale weź pod uwagę, że jeśli nie liczyć modelu MAC, to jest to jedyna miniatura Skody 706 na rynku. Mnie to nie przeszkadza.
UsuńPozdrawiam;)
Lubię groszkową zieleń, a w tym modeliku wygląda bardzo klimatycznie, więc jestem na tak. Poziom wykonania też w porządku.
OdpowiedzUsuńCieszę się, że Ci się podoba. Mnie znacznie bardziej podoba się zielona od żółtej. Może przez różnice we wlocie powietrza? Niby mały detal, a jednak robi ogromną różnice.
UsuńPozdrawiam;)