czwartek, 9 maja 2019

Łada 2103 1:24 Hachette

Łada 2103 to jeden z tych samochodów, które bezsprzecznie znalazłyby się w moim osobistym zestawieniu najładniejszych aut byłego Bloku Wschodniego. Nie raz już podkreślałem moją sympatię do tego samochodu, dlatego pojawienie się Łady w testowej serii Samochodów Peerelu wydanej nakładem Hachette, przyjąłem z ogromna radością. Miałem okazję oglądać model Łady w bliźniaczej serii rosyjskiej i przymierzałem się (w sumie nadal się przymierzam) do zakupu, gdy pojawiła się opisywana dzisiaj niebieska miniatura. Dzięki uprzejmości Arka z Abarth098 Models mogę dziś pokazać Wam tę piękną miniaturę.


Łada 2103 z Hachette, to drugi (po pokazywanym kilka tygodni temu Polonezie) model w skali 1:24 w kolekcji Muzeum 1:43. Z testowej serii Samochodów PRL, to właśnie te dwa modele musiały znaleźć się w moim zbiorze. Polonez - rozumie się samo przez się, a Łada z racji mojej ogromnej sympatii dla niej. Pozostałe dwa – Fiat 125p oraz Warszawa, nie wzbudzały już mojego zainteresowania w takim stopniu. 

Model, który dziś możecie oglądać na zdjęciach wykonany jest na poziomie podobnym do tego, z jakim mieliśmy do czynienia przy okazji wspomnianego Poloneza. Bryła pojazdu odwzorowana jest świetnie. Cieszy mnie ilość detali, zwłaszcza chromów, które w żadnej innej Ładzie nie prezentowały się tak okazale. Warto zwrócić uwagę na piękną głębię grilla oraz charakterystyczne kołpaki. Podobają mi się także tylne reflektory. Jedynie wnętrze modelu wykonano w jednolitym, czarnym kolorze, nie zapominając jednak o najistotniejszych elementach tj. kształt kierownicy, deski wskaźników oraz przeszyć na siedzeniach. Oczywiście, jak się domyślacie pełni mojego szczęścia dopełnia idealny, niebieski kolor nadwozia. 

Zamiast podsumowania powiem jedynie, iż Łada 2103 z serii Samochodów PRL, to aktualnie jeden z jaśniejszych punktów w kolekcji Muzeum 1:43. Samochodzik zadowala mnie całkowicie, nie towarzyszy mu uczucie niedosytu, ani źle wydanych pieniędzy. Chętnie poznam Wasze opinie o modelu. Zapraszam do galerii. 











22 komentarze:

  1. Witam model oceniam pozytywnie lecz szału nie robi tak jak i Polonez któremu ostatnio przyjrzałem się bliżej może dlatego że coraz więcej modeli przyjeżdża do mnie w 1/18 co do modelu posiadam Ładę z rosyjskiej serii i dla mnie jest lepiej wykonana od niebieskiej,czarne wycieraczki oraz wloty powietrza zdecydowanie na minus ,niby detale ale jednak z resztą potwierdza się tylko fakt że Polska to rynek zbytu gorszego sortu i coś w tym jest , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, że Łada z rosyjskiego wydania jest lepiej wykonana. Nie zmienia to faktu, że niebieska także jest jednym z najmocniejszych punktów ostatnich serii wydawniczych, jakie ukazały się w naszym kraju. Co do tezy o "rynku gorszego sortu" odniósłbym się tak: nie byłoby zubożonych wydań gdyby nie sami kolekcjonerzy, którzy niestety "łykają" wszystko jak leci. Połowa modeli z KAPu czy ZK na zachodzie by się nie sprzedała. U nas główną rolę gra cena, nie ta, którą zapłacić musi konsument, lecz ta przynosząca zysk wydawcy. Konsument kupi wszystko, jak nie ma alternatywy.

      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Większość z kapu czy złotej trudno nazwać modelami,owszem cieszyło na początku , teraz mamy bardzo rozwinięty rynek jest w czym wybierać , co do zbieraczy dzielimy ich na takich którzy cenią jakość jak i takich którzy lecą na ilość , swoją drogą ostatnio w Empiku przyjrzałem się autobusom PRL-u , szczerze to tragedia ,żal że ktoś to wypuszcza i ktoś to kupuje a tłumaczenie że nie ma ? myślę że żadne , wcześniej czy później zawsze ktoś coś wyda a tak wogle wszystkie modele 1/24 z serii testowej mają ukazać się w wersji gablotkowej w cenie 100 zł ,a Uaz 469 w 1/18 jest już w SSM a bedzie także z Premium Classixxs , pozdrawiam

      Usuń
  2. Świetnie, że Ci się podoba. Na mnie też zrobiła bardzo dobre wrażenie, pomimo że nie zostawiłem egzemplarza dla siebie :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że niedługo obok tej, którą mam dzięki Tobie, znajdzie się jeszcze pomarańczowa z rosyjskiej serii.

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  3. Hermoso, ya conseguiré en algún momento un LADA en versión rally.
    Los coches soviéticos "me pueden"...
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias Juan, conozco las versiones paradisíacas de este auto solo por las fotos de colegas. Creo que sobre la base de una miniatura a escala 1:24 se podría construir un modelo hermoso de un auto de rally :)

      Abrazos!

      Usuń
  4. Para nosotros esta serie de automóviles que son prácticamente FIAT también son muy familiares, al menos para los que tenemos cerca de 50 años de edad. En este caso, el coche se parece mucho a nuestro SEAT 1430 español, un coche casi mítico para nosotros en sus versiones deportivas.

    La miniatura refleja muy bien al modelo real, debo decir que tus fotos son increíbles y hacen que este Lada parezca algo más que una miniatura. Te felicito por ello y por tener un blog tan pulcro, es un placer pasarse por aquí.

    Saludos!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias Antonio, siempre trato de tomar fotos lo mejor que puedo. Me alegra que pienses que son buenas, eso me motiva mucho. De hecho, Model es muy atractivo y admito que se ve incluso mejor que en las fotos.

      Saludos!

      Usuń
  5. CDN. Gdy już masie w kolekcji Poloneza i Łady to proponuje jeszcze Panu odszukasz marki Wartburg 1:24.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Przemku, nie wiem czy ktoś produkuje Wartburgi w tej skali, ale jeśli kolekcja ruszy na dobre, może i takie modele się pojawią.

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  6. Witam! Chciałem Pana zaprosić na mój blog. Są to moje nieśmiałe próby od pewnego czasu. Staram się łączyć zbieranie autek z moją drugą pasją podróżami. Prowadzić bloga,uczę się od najlepszych,m.in.od Pana.Proszę o uwagi,dla mnie zawsze cenne.
    Pozdrawiam
    Przemek
    przemkapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście z przyjemnością zajrzę na Twojego bloga, dziękuję za linka;)

      Usuń
  7. Hola!, Preciosa miniatura, aquí en España, lo hemos podido ver como SEAT 124, cuando se fabricaba bajo licencia FIAT...
    Muy buenas fotos del modelo.
    Un saludo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias Corny43, estoy muy feliz de que te gusten las fotos y el modelo. Es cierto que el Fiat 124 tiene muchas licencias.

      Saludos!

      Usuń
  8. Hola!, preciosa miniatura, aquí lo pudimos ver como SEAT 124, cuando se fabricaba bajo licencia FIAT.
    Me gustan mucho las fotos.
    Un saludo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny model, dobra jakość wykonania. Ostatnio jest moda na skalę 1:24. Biorąc pod uwagę że ich ceny są podobne do 1:43, to 1:24 wydaje mi się lepszym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Piotrze, to na pewno ciekawa alternatywa, ale póki co zbyt mało modeli występuje w tej skali, a już na pewno nie takie, które mnie interesują ;) traktuję je raczej, jako ciekawą odskocznię od głównego nurtu;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  10. Czytam Pańskiego bloga od kilku lat, ale tym modelem mnie Pan zaskoczył. Podobno niedługo i w Czechach ma ruszyć ta kolekcja. Ciekawe co u nich pojawi się w testowej serii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ogromnie mi miło, mam nadzieję, że jeszcze uda mi się zaskoczyć. Jeśli taka sesja ruszy w Czechach, to z pewnością pojawią się jakieś Skody. Obol Poloneza i Łady widziałbym 105 albo 120;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  11. Cześć Szymonie!
    Znasz moje zdanie na temat tej skali, ale muszę przyznać, że sam model wygląda naprawdę super. Spora ilość detali i dobre wykonanie robią swoję.

    Gratuluję zakupu i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń