poniedziałek, 19 marca 2018

Peugeot 308 GT 1:43 Norev

To, że nie jestem fanem aut francuskich to żadna tajemnica. Zaprzyjaźnieni kolekcjonerzy wiedzą coś o tym, a ci, którzy do teraz nie wiedzieli i zastanawiali się, dlaczego tak mało tu samochodów znad Sekwany - już wiedzą. Pewnie nie jeden z Was zadaje sobie teraz pytanie, dlaczego mimo niechęci do motoryzacji francuskiej, w Muzeum 1:43 pojawiają się modele współczesnych „peżotów”? Dlatego, moi drodzy, że gdyby istniało dobre francuskie piwo, to dwa modele, które niedawno zasiliły mój zbiór, byłyby od niego tańsze i moje kolekcjonerskie sumienie nie pozwoliłoby mi obok nich przejść obojętnie. Wiecie już więc, że ich obecność w kolekcji Muzeum 1:43 sprowokowała głównie cena, ale skłamałbym mówiąc, że tylko ona. 


Peugeot 308 to model stosunkowo nowy. Pierwsza generacja tego samochodu zastąpiła w 2008 roku ostatnią linię samochodów serii 307. Z przeogromnej sympatii dla mozołu i potu francuskich konstruktorów pozwolę sobie ominąć kilka słów o wspomnianych 307kach i pierwszej generacji 308. Od razu zabiorę Was do roku 2013, w którym to na Frankfurt Motor Show zaprezentowano nowy model Peugeota 308 generacji drugiej. 

Samochód został bardzo ciepło przyjęty zarówno przez dziennikarzy, krytyków motoryzacyjnych, jak i użytkowników. Po raz pierwszy zastosowano w nim duży ekran dotykowy, który stanowi centralny punkt sterowania wszystkimi systemami w samochodzie. Zrezygnowano niemal całkowicie z wszelkich pokręteł i przycisków na konsoli. Dość awangardowa deska rozdzielcza w pierwszej chwili mogła wzbudzać poczucie chaosu, ale okazało się, ze stylistyka wnętrza nowego Peugeota znalazła szerokie grono sympatyków. Sam samochód zyskał zupełnie nowe nadwozie, którego spokojne linie, moim zdaniem, zdecydowanie polepszyły wizerunek modelu, zwłaszcza po dość karykaturalnym poprzedniku. W gamie silników napędzających Peugeota 308 znalazło się aż dziewięć jednostek benzynowych i dziesięć odmian silnika dieslowskiego. Pół roku po prezentacji modelu hatchback, producent pokazał publiczności model kombi oznaczony symbolem SW. 

Osobiście uważam, że druga generacja Peugeota 308 to pierwszy od czasów 305 model wart zainteresowania. Przede wszystkim właśnie ze względu na jego urodę. Dlatego właśnie, przy ogromnym wsparciu kolegi Damiana z Rajdowej Kolekcji, nie wahałem się nabyć dwóch modeli tego samochodu. Dlaczego przy wsparciu Damiana? Ano dlatego, że kiedy podzieliłem się z nim zamiarem zakupu owych autek, Damian znając moją niechęć do aut francuskich i Noreva, skomentował cyt: „Peżo? Weź to spal zanim złoży jaja! Przecież nie lubisz Peżo!”. Nie mniej jednak postanowiłem dać szansę peżotom i Norev. Czy warto było?

Dziś chciałbym skupić się na pięciodrzwiowym hatchbacku, który na pierwszy rzut oka robi naprawdę dobre wrażenie. Zgrabnie odwzorowana bryła nadwozia pokryta jest lakierem metalizowanym, który od razu zwraca na siebie uwagę drobnym pigmentem. Model jest czysto i starannie zmontowany oraz bardzo ładnie zapakowany. Podoba mi się pomysł nadrukowywania na pudełka logotypów producentów samochodów, które przedstawiają miniatury. Bardzo ładnie odwzorowano także wnętrze modelu. Na uwagę zasługują także felgi, klosze reflektorów tylnych oraz chromowane obwódki wokół okien. Starannie wykonano również wycieraczki, które w tym przypadku utwierdzają mnie w przekonaniu, że plastik to świetny materiał do wykonywania tego elementu – wystarczy odrobinę się postarać. Przyznam, że nie bardzo mam się czego uczepić. Norev kojarzył mi się zwykle ze źle dopasowanymi elementami, koślawym montażem, paskudnymi wycieraczkami… a w przypadku tego niebieskiego Peugeota ani jedna z moich obaw nie została potwierdzona. Cóż, może warto się przeprosić z Norevem? 

Już za kilka dni pokażę Wam kolejną miniaturę Peugeota, tym razem będzie to wersja SW, również wyprodukowana przez Norev. Nim jednak zaproszę Was do obejrzenia zdjęć chciałbym w tym miejscu bardzo gorąco podziękować Damianowi z Rajdowej Kolekcji, dzięki któremu Muzeum 1:43 zyskało nowy, piękny wygląd. Mam nadzieję, że i Wam zmiany zarówno wizualne jak i techniczne, które ciągle trwają w tle, przypadną go gustu i pozwolą na proste i czytelne poruszanie się po moim blogu. Przez jakiś czas zapewne poszczególne kategorie mogą nie działać jeszcze w stu procentach, ale zapewniam Was, że niebawem wszystko znajdzie się już na właściwym miejscu. Damianowi zatem bardzo serdecznie dziękuję, a Was proszę jeszcze o odrobinę cierpliwości.











 

20 komentarzy:

  1. Zmiana szaty graficznej bardzo fajna, tylko zdjęcia we wpisach wyświetlają się dosyć małe. Może dałoby się zrobić tak, żeby były większe?
    Świetnie, że pomimo zmiany zachował się styl poprzedniej odsłony bloga :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba, taki był zamysł by zostawić elementy charakterystyczne, ogromnie się cieszę, że się to udało:)
      od następnego wpisu zdjęcia będą większe;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  2. Szczerze to nigdy nie kwestionowałem dlaczego tak mało tutaj Francuzów, ale teraz już wiem xD. Ale obecność Noreva to spora niespodzianka. Jesteśmy świadkami ocieplenia stosunków na linii Muzeum43 - Norev? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku tego autka Norev naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył. Tak, jak pisałem we wpisie, trudno jest się czegokolwiek uczepić... a chciałbym:P

      Pozdrawiam:)

      Usuń

  3. Peżocik naprawdę bardzo ładny. Dobrze, że się w końcu przełamałeś zarówno do Francuzów jak i do Noreva. To 308 mi się podoba. Miniatura wygląda świetnie ;)
    CO do deski rozdzielczej, to ja nie jestem fanem ekranów dotykowych w samochodach. Pokrętło, czy przycisk jesteś w stanie intuicyjnie złapać, nie odrywając oczu od drogi, w przypadku dotyku nie ma już tak dobrze...

    Gratuluję zakupu i witam oficjalnie na pod nowymi szatami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza jaskółka wiosny nie czyni:) gdybym miał je kupić za regularną cenę, to z pewnością bym tego nie zrobił. Ich niska cena, spowodowała, że postanowiłem zrobić mały eksperyment i dać szansę Norevowi z myślą "najwyżej stracę". Zaskoczenie bardzo pozytywne, a co dalej, czas pokaże;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  4. Bardzo piękne 308, myślę, że zakup był warta przyjaciela Szymona.
    Dobry dla Norev.
    Uścisk!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Juanh, tak zakup był wart swojej ceny i bardzo pozytywnie zaskoczył mnie jakością. Dlatego bardzo cieszy mnie fakt, że za naprawdę śmieszną kwotę kupiłem dwa bardzo udane modele;)

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Witaj Szymonie!

    Widzę, że "Dobra Zmiana" dotarła i do Ciebie :D Styl Twojego bloga świetnie łączy to, co znaliśmy wcześniej, z nowym, przejrzystym interfejsem. Damian wykonał kawał dobrej roboty!

    Sam modelik ogromnie mi się podoba. Właśnie design tego Peugeota, podobnie jak nowa odsłona Twojego bloga, świetnie łączy tradycję ze współczesnością!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Piotrze, za "dobrą zmianą" stoi Damian, który jak powiedziałeś, wykonał kawał genialnej roboty. Bez jego pomocy Muzeum 1:43 nigdy nie wyglądałoby tak świeżo i nowocześnie.
      Peugeot bardzo mi się podoba, i sam się dziwię, że to mówię, ale w przypadku tego auta wizualnie nie ma się czego przyczepić. Samochód prezentuje się nowocześnie, a jednocześnie zachował wszystkie charakterystyczne dla marki elementy.

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Bonita miniatura de este Peugeot moderno, tiene buena pinta, aunque yo de coches modernos tengo pocos, será que me hago viejo, y me gustan mas los coches antiguos...
    Un saludo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Hola Corny43, un placer verte. También prefiero los autos clásicos, pero el Peugeot 308 me tomó con su apariencia y es por eso que estaba en mi colección :)

      Saludos:)

      Usuń
  7. Gran modelo, se la ve muy bien a esta miniatura. si bien yo colecciono autos clasicos, se aprecier la belleza de las replicas de autos modernos (aunque estos no sean mis preferidos)

    saludos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Hola Mariano. Miro tu blog y sé que los autos modernos no son la columna vertebral de tu colección. A veces, sin embargo, vale la pena prestar atención a algo que pasamos en la calle a diario. Me gusta mucho este Peugeot y es por eso que estoy feliz de que haya estado en mi colección.

      Saludos:)

      Usuń
  8. Zdaje mi się, że dużą część tych ,,nowoczesnych" aut produkuje jedna fabryka, a później sprzedaje pod szyldem Schuco, I Scale czy Norev. Zauważ, że są one wykonane na jednakowym poziomie (chromowane, nie srebrne, listewki, szyby odlane ze specyficznego plastiku, identyczny poziom odwzorowania detali itp.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko te "nowoczesne" wychodzą z jednej fabryki;) oczywiście, ze jest tak, jak mówisz. Kiedyś obiło mi się o uszy, że są dwie liczące się na rynku fabryki, które produkują modele dla wszystkich przemysłowych marek. Coś jak zakłady wędliniarskie robiące wędliny dla różnych sieci. Nazwy różne ale producent ten sam:)

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ostatnio widzę na blogach znajomych niektóre "edycje dealerów" Norev, które są bardzo dobre, a jak mówią, naprawdę dostępne. Ten Peugeot jest bardzo dobrym przykładem.
    W prawdziwym samochodzie nie jestem pewien co do systemu "dotykowego". Mimo, że obecnie jest szeroko stosowany od telefonów komórkowych, do systemów sterowania w maszynach i procesach przemysłowych, zauważyłem w obu aplikacjach, że potrzebujesz jeepa na ekranie, aby zapobiec fałszywym kontaktom (które występują) i wprowadzać poprawki.
    Myśląc, że prowadząc samochód, musisz skupić uwagę na drodze, naprawdę wolę czuć w palcach porządne "kliknięcie" klawisza lub ruch gałki ...

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie same odczucia, nie ufam czemuś co jest online 24h, nie chciałbym by ów multimedialna i wirtualna rzeczywistość wdarła się i do mojego samochodu. Podobnie, jak Ty, wolę klasyczne przyciski, pokrętła i suwaki.

      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Creo que fue una gran adquisición, Szymon, ya que es un modelo bonito, bien hecho y muy asequible. Yo mismo estoy pensando en adquirir uno.
    Por otro lado, creo que es uno de los Peugeot más bonitos de los últimos tiempos, aunque lo encuentro bastante inspirado en el Golf (la trasera sobre todo).

    Saludos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tal intención debe ser implementada. El modelo sorprende con un precio bajo y un alto nivel de rendimiento. Esta es probablemente la mejor recomendación posible;)

      Saludos:)

      Usuń