Moi mili, dzisiaj chciałbym, żebyśmy pochylili się na chwilkę nad modelem ciężarówki dobrze znanej z polskich dróg. Samochód ten z pewnością często spotkać możemy na szeroko pojętych budowach w całym kraju. Mowa oczywiście o rosyjskim hicie eksportowym – Kamazie 6540. Fenomen Kamaza - największego producenta ciężarówek na świecie, usilnie próbującego dogonić zachodnich producentów, polega chyba właśnie na tym, iż nadal pozostaje w tyle. Dzięki temu, oferuje swoim klientom samochody proste w obsłudze, mało awaryjne i co najważniejsze, niegenerujące wysokich kosztów eksploatacji.
Dlatego właśnie, wielu przedsiębiorców nadal woli rosyjskiego Kamaza od zachodnich, naszpikowanych elektroniką, pojazdów. Model 6540 to czteroosiowa wywrotka z napędem w układzie 8x4, zasilana wysokoprężną jednostką o mocy 280 KM i standardach EURO4. Silnik połączono opcjonalnie z 8-, lub 10ciobiegową skrzynią przekładniową. Ponad 400 litrów paliwa zmieści się w dwóch zbiornikach umieszczonych na podwoziu, w którym umieszczono również system podgrzewania skrzyni ładunkowej spalinami, co zapobiega zamarzaniu ładunku w bardzo niskich temperaturach.
Model, który widzicie na zdjęciach wyprodukowany został przez wspominaną w kilku poprzednich postach, wytwórnię PAO-KAMAZ. Miniatura, podobnie jak opisywane już wcześniej produkty tej firmy poszczycić się może bardzo ładnym odwzorowaniem detali, czystym montażem, oraz całkiem dobrym stosunkiem ceny do jakości. Warto nadmienić w tym miejscu, iż jej protoplastą i droższym odpowiednikiem jest model rosyjskiej Start Scale Models, jednak w tym przypadku uważam, że różnice są niewielkie i nie warto przepłacać. PAO-KAMAZ i jego 6540 oferują bardzo dobrze odwzorowaną bryłę pojazdu. Piękną szoferkę pokrywa dobrze wyważona warstwa lakieru podkreślająca linie podziału i przetłoczenia blach. Wnętrze kabiny wykonano dość surowo, ale wszystkie charakterystyczne elementy zachowano. Na samej kabinie brakuje trójkątnego znaczka z logotypem Kamaza, zadbano jednak o wszystkie napisy. Ładnie prezentują się reflektory, felgi z dobrze odwzorowanymi oponami oraz bardzo szczegółowe podwozie. Skrzynia ładunkowa oraz szoferka są ruchome. Do pełni szczęścia brakuje jedynie fototrawionych wycieraczek. Zapraszam serdecznie do galerii i oceny mojego nowego, pięknego Kamaza 6540.
Chyba też kiedyś go zakupię, ponieważ u mnie na wschodzie często widuję takie Kamazy przyjeżdżające z Ukrainy. Modelik jak widać jest świetnie wykonany, jednak najbardziej podoba mi się silnik;)
OdpowiedzUsuńPolecam, moim zdaniem naprawdę warto. Na Śląsku z kolei sporo ich jeździ w barwach wszelakiej maści firm budowlanych. Najczęściej widuję tutaj żółte ;)
UsuńPozdrawiam;)
Świetny jest! Kolor pasuje mu idealnie, a samo wykonanie najwyższa półka. Nawet nie wiedziałem, że tyle ich u nas jeździ, nigdy nie zwracałem na to uwagi.
OdpowiedzUsuńPozdrowienia :)
A dziękuję koledze, dziękuję;) Wyższą półką z pewnością jest SSM ale w tym przypadku nie warto przepłacać moim zdaniem. Całkiem sporo można ich spotkać, bo to samochody stosunkowo nowe, z resztą produkowane chyba nawet do dziś;)
UsuńPozdrawiam;)
Serio? Myślałem, że to jakiś 15-letni zabytek haha ;)
UsuńWykonanie mi się naprawdę bardzo podoba :)
Kamaz spektakularny i wspaniały system podnoszenia pudełko.
OdpowiedzUsuńWielki mały modelu.
Przytulić!
Witaj Juanh, cieszę się, że Ci się podoba. Masz rację podnoszenie skrzyni jest bardzo efektowne. Najlepsze jednak w modelu jest to, że z całą swoją efektownością i detalami - nie był drogi;)
UsuńPozdrawiam;)
Modelik fajny, ale teleskopowe unoszenie skrzyni ładunkowej prezentuje się mega!
OdpowiedzUsuńDziękuję, mnie również ten detal bardzo się podoba. Rosjanie generalnie przywiązują wagę to tego typu szczegółów, to już któryś modelik z tak ładnie odwzorowanym mechanizmem podnoszenia skrzyni.
UsuńPozdrawiam:)
Zaskoczyłeś mnie już na samym początku, bo nigdy nie widziałem tej generacji Kamaza :)
OdpowiedzUsuńSam model nie jest tak efektowny jak wozy strażackie, jednak sprawia wrażenie dokładniej wykonanego i bardzo mi się podoba :)
Pozdrowienia
Wozy strażackie zawsze są najefektowniejsze. Ten może faktycznie nie wypada aż tak dobrze w tej materii jak one, ale nie ustępuje im w kwestii detali i wykonania. Cieszę się, że Ci się podoba;)
UsuńPozdrawiam;)
Todos estos KAMAZ que presentas me resultan muy desconocidos pero interesantes, en este caso la cabina me recuerda mucho a los IVECO que hace unos años hubo por Europa.
OdpowiedzUsuńGran adquisición, enhorabuena y un saludo, amigo!
UsuńAntonio, no te primero ver similitudes con el mayor IVECO. Algo así es. Yo sabía que el Kamaz les gusta;)
Saludos:)
Maszyna jest imponująca już w "celu marszu". Ale z kabiną i ładowną skrzynką rozmieszczone to jest fantastyczne.
OdpowiedzUsuńPrzechodząc przez dreszcz i patrząc spokojnie, widać, że jest to świetna jakość montażu drobnych części. Jeszcze większe, jeśli model jest tańszy niż SSM.
Wycieraczki ze ściekami? , Jakie wycieraczki? ;)
Pozdrowienia, mój przyjacielu !
Sam bardzo lubię do niego wracać, wyciągać z pudełka i patrzeć. To naprawdę fantastyczny model i moim zdaniem ładniej się prezentuje niż gablotkowy SSM, którego wyprodukowano w buraczanym kolorze;)
UsuńPozdrawiam;)