Skoda Favorit (model 781) to bez wątpienia bardzo ważny samochód w historii czeskiego producenta z Mlada Boleslav. Nadwozie tego ciekawego samochodu powstało na deskach kreślarskich studia Bertone w roku 1983. Już rok później gotowy był pierwszy prototyp oznaczony roboczym symbolem 780. Przez kolejnych kilka lat prowadzono badania modelu, które zaowocowały wypuszczeniem w 1987 roku próbnej serii Skody Favorit.
Oficjalnie produkcję auta rozpoczęto rok później. Samochód spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem na rynkach europejskich. W odróżnieniu od przestarzałej Skody 120 wyróżniał się komfortem, wysoką kulturą pracy silnika oraz nowoczesnym nadwoziem typu hatchback. Pod maską nowej Skody znalazł się benzynowy silnik o pojemności 1289 cm3 i mocy, wahającej się w zależności od wersji, od 54 do 68KM.
Samochód produkowany był aż do roku 1995. Przeszedł wraz z zakładami w Mlada Boleslav transformację ustrojową, z czechosłowackiego stał się czeskim i wreszcie znalazł się pod skrzydłami grupy Volkswagena. Można stwierdzić, że Skoda Favorit towarzyszyła naszym południowym sąsiadom w najtrudniejszych czasach. Z resztą nie tylko im, ponieważ i w Polsce była ona dość powszechnie spotykanym modelem, a i dzisiaj jeszcze nie trudno zobaczyć na ulicy jakąś sympatyczną „havranę”.
Sam swego czasu miałem krótki epizod z wysłużoną Skodą i przyznam Wam, że wspominam go bardzo przyjemnie, chociaż nie był to najtrwalszy samochód świata. Dlatego właśnie w mojej kolekcji nie mogło zabraknąć modelu tego auta. Oczywiście poza czeską wytwórnią Abrex nikt nie oferuje modelu Skody Favorit w skali 1:43. Wyboru więc nie ma. W tym konkretnym przypadku muszę stwierdzić, że jednak nie jest potrzebny, bo produkt Abrexa jest całkowicie zadowalający. Jak pewnie widzicie na fotografiach, mamy do czynienia z ładną bryłą nadwozia, niezłym lakierem i co bardzo istotne, z wnętrzem w kolorze kawy z mlekiem. Nie mogło być inne, ponieważ Skoda Favorit takie właśnie posiadała. Dopiero późniejsze, poliftingowe modele miały czarne wnętrza. Podobają mi się reflektory przednie i tylne, klamki oraz logotypy, które jakże charakterystycznie dla tego modelu, umieszczono także na obudowach lusterek oraz chlapaczach. Pełni radości dopełniają ładnie odwzorowane felgi. Uważam, że miniatura jest godna polecenia i z pewnością stanowi świetne uzupełnienie kolekcji samochodów środkowo-wschodniej Europy. Zapraszam do galerii i oceny mojej nowej Skody Favorit.
Oficjalnie produkcję auta rozpoczęto rok później. Samochód spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem na rynkach europejskich. W odróżnieniu od przestarzałej Skody 120 wyróżniał się komfortem, wysoką kulturą pracy silnika oraz nowoczesnym nadwoziem typu hatchback. Pod maską nowej Skody znalazł się benzynowy silnik o pojemności 1289 cm3 i mocy, wahającej się w zależności od wersji, od 54 do 68KM.
Samochód produkowany był aż do roku 1995. Przeszedł wraz z zakładami w Mlada Boleslav transformację ustrojową, z czechosłowackiego stał się czeskim i wreszcie znalazł się pod skrzydłami grupy Volkswagena. Można stwierdzić, że Skoda Favorit towarzyszyła naszym południowym sąsiadom w najtrudniejszych czasach. Z resztą nie tylko im, ponieważ i w Polsce była ona dość powszechnie spotykanym modelem, a i dzisiaj jeszcze nie trudno zobaczyć na ulicy jakąś sympatyczną „havranę”.
Sam swego czasu miałem krótki epizod z wysłużoną Skodą i przyznam Wam, że wspominam go bardzo przyjemnie, chociaż nie był to najtrwalszy samochód świata. Dlatego właśnie w mojej kolekcji nie mogło zabraknąć modelu tego auta. Oczywiście poza czeską wytwórnią Abrex nikt nie oferuje modelu Skody Favorit w skali 1:43. Wyboru więc nie ma. W tym konkretnym przypadku muszę stwierdzić, że jednak nie jest potrzebny, bo produkt Abrexa jest całkowicie zadowalający. Jak pewnie widzicie na fotografiach, mamy do czynienia z ładną bryłą nadwozia, niezłym lakierem i co bardzo istotne, z wnętrzem w kolorze kawy z mlekiem. Nie mogło być inne, ponieważ Skoda Favorit takie właśnie posiadała. Dopiero późniejsze, poliftingowe modele miały czarne wnętrza. Podobają mi się reflektory przednie i tylne, klamki oraz logotypy, które jakże charakterystycznie dla tego modelu, umieszczono także na obudowach lusterek oraz chlapaczach. Pełni radości dopełniają ładnie odwzorowane felgi. Uważam, że miniatura jest godna polecenia i z pewnością stanowi świetne uzupełnienie kolekcji samochodów środkowo-wschodniej Europy. Zapraszam do galerii i oceny mojej nowej Skody Favorit.
Świetnie prezentuje się ta Skoda! Szczególnie podoba mi się odwzorowanie układu ogrzewania tylnej szyby ;)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam!
Piotr
Cześć Piotrze, cieszę się, że modelik Ci się podoba. Faktycznie ogrzewanie tylnej szyby jest świetne ;)
UsuńPozdrawiam!
Ciężko byłoby nie znać tego samochodu :) Pamiętam jeszcze czasy kiedy kilka lat cena na wtórnym rynku nie spadała. Nie jestem jakimś tam wielbicielem tego auta, ale faktem jest że Abrex zrobił kawał dobrej roboty w tym przypadku - kupiłbym nawet dla samego wykonania :)
OdpowiedzUsuńPozdrowienia
Skoda Favorit swego czasu była obiektem pożądania nie jednego. Łatwość napraw nadrabiała niską trwałość niektórych elementów. Ogólnie jednak to naprawdę udane auto. Nie mogłem więc nie mieć go w kolekcji ;)
UsuńCzasami wydaje się, że tylko Skoda wykonane modele, które Abrex dokonane :)
OdpowiedzUsuńModel ten jest zachwycający: optyka i ostrożnie wyciągnąć odmrażacz w tylnej szyby są bardzo dobre dane.
We włoskiej strony jest oczywiste. Nie jestem pewien co do wielkości, ale trudno nie porównać tego samochodu z Fiat Uno.
Pozdrowienia mój przyjacielu!
Masz racje Pablo, to naprawdę dobry modelik. Skoda Favorit była nieco większa aniżeli Fiat Uno.
UsuńPozdrawiam!
Muszę przyznać, że Abrex tutaj się postarał. Świetna miniatura, a auto ma ciekawą historię. Dobrych 10 lat wstecz całkiem sporo tych samochodów można było zobaczyć na ulicach ;)
OdpowiedzUsuńPostarał się, bez wątpienia Favoritka to jeden z lepszych modeli w stajni Abrex. Nadal można je spotkać, może nie jeżdżą hordami ale to jeszcze nie aż taki rzadki widok:)
UsuńDobra Favoritka nie jest zła :) A ta jest naprawdę przyjemnie zrobiona. Ja kojarze je głównie w odcieniach żółtego i szarości ale patrząc na paletę barw Abrexa to gama kolorów była bardzo bogata. Twoja też była w takim kremowym?
OdpowiedzUsuńFaktycznie paleta barw Abrex jest imponująca, odpowiada palecie jaką faktycznie można było spotkać w salonach Skody. Moja była turkusowa, niestety nie udało mi się kupić turkusowej ;)
UsuńPOzdrawiam!
A ja mam właśnie turkusik;-) Kupiłem ten modelik z sentymentu do auta które pojawiło się w mojej rodzinie, opisywałem je kiedyś na blogu. Miniatura bardzo ładna, zdecydowanie będzie nabierała wartości. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńNo to tego turkusa Ci zazdroszczę:) zgadzam się, że to ładna miniatura, zaryzykowałbym stwierdzenie, że jedna z lepszych sygnowanych logiem Abrex.
UsuńPozdrawiam!
Lindo modelo este de Skoda, debe ser el favorito de muchos, como su nombre lo indica.
OdpowiedzUsuńBuen trabajo de Abrex.
Abrazo!
Mi favorito es segura;) es un modelo muy exitoso. Tal vez algún día en la colección también incluirá otros colores.
UsuńSaludos!