piątek, 15 stycznia 2016

FSO Warszawa 203 1:43 DeAgostini/Ist Models

Motoryzacja PRLu to z oczywistych powodów temat rzeka. Nie sądzę by kiedykolwiek wyczerpał się on w dziedzinie modelarstwa samochodowego i chociaż rzesza ludzi nie szczędzi krytycznych słów pod adresem pojazdów produkowanych w minionej rzeczywistości, to na szczęście pasjonatów wspominających dawne czasy z rozrzewnieniem, jest nadal bardzo wielu. Ja również zaliczam się do nich, stąd każda kolejna miniatura „peerelowskiego” samochodu wzbudza we mnie falę wspaniałych, dziecięcych wspomnień. 

Warszawa 203, którą widzicie na zdjęciach pochodzi z serii Złotej Kolekcji PRLu, która powiela modele wydane nakładem swojej poprzedniczki – kolekcji Kultowych Aut PRLu. Nie widzę w ty nic złego, chociaż nie rzadko słychać głosy o zwyczajnym drenażu kieszeni kolekcjonerów przez wydawcę. Nie moja w tym głowa. Mnie cieszy fakt, że od czasu do czasu można nabyć jakiś model celem uzupełniania kolekcji. Warszawa 203 jaka jest każdy widzi. Trudno mówić o wysokim poziomie wykonania, jednak poza detalami, ogólna ocena modelu wypada naprawdę dobrze.  Podobnie jak w przypadku poprzedniczki z KAP, i tym razem mamy do czynienia z uproszczonym, jednolitym wnętrzem, niedoróbkami lakierniczymi i naprawdę różnym montażem.  Zasadniczo od modelu, z którym mieliśmy do czynienia w serii Kultowych Aut PRLu, różni do tylko kolor i podstawka, do której jest przykręcony. Nie będę się zatem rozpisywał i zaproszę Was od razu do obejrzenia kilku zdjęć. 











10 komentarzy:

  1. Witaj Finsterze,

    Również posiadam tą Warszawę i w moim egzemplarzu mocno rażą nieoszlifowane ślady po formie, zwłaszcza na przedniej części maski. Generalnie to jednak bardzo fajny modelik :)

    Pozdrawiam !

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warszawa ze Złotej Kolekcji nie jest może modelem najwyższych lotów, ale i tak ostateczna ocena modelu jest pozytywna. To nic, że ma sporo niedoróbek, ważne, że to nasza poczciwa Warszawa;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Finster, muy bello el Warszawa 203; me gusta mucho su color marrón claro, lo mismo que las llantas y esa hermosa parrilla delantera.
    No tengo modelos de IST de coches de competición, pero espero tenerlos en algún momento en mi vitrina.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Juanh! Cieszę się, że model Ci się podoba. To chyba najbardziej charakterystyczny kolor w jakim dostępne były swego czasu Warszawy i Syreny. Dziękuję Ci za wizytę!

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Dziwne samochodów! Widząc go z przodu, można powiedzieć, że jest z '40s. Ale z tyłu, może być z lat 60-tych ...
    Myślę, że model jest bardzo dobrze zrobione (koła są wspaniałe), i jest to bardzo dobry kawałek do kolekcji.

    Gratulacje mój przyjacielu !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ! Fajnie podsumowany design Warszawy 203/223 :) Jakbyś zobaczył wersję kombi to także wygląda to na połączenie dwóch różnych epok stylizacji samochodów.

      Pozdrawiam !

      Piotr

      Usuń
    2. Cześć Peter!
      Szukałem w 223 K, i masz rację. To jest bardzo zabawne!
      Pozdrowienia!

      Usuń
    3. Panowie, wspaniale podsumowaliście design Warszawy. Obaj macie absolutną rację i całkowicie się z Wami zgadzam;) Dziękuję za odwiedziny.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Klasyka polskich szos. Szkoda, że już nie można spotkać ich na ulicy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam ostatnio nabylem z ist warszawe kombi ,wartburga kombi zielonego i niebieskiego takze z ist i powiem tak modele ok ,deagostini przy nich to slabiutko wypada ale wiadomo cena robi swoje ale powiem tak wycieraczki w modelach ist sa po prostu za cienkie i za malo widoczne musialem po wstawiac inne co do ostatnich nowosci zaskoczyla mnie firma miniczamps i maxiczamps kupilem u nich golfa 1i2 oraz volvo 740 i passata z 1975 i powiem ze wszystko zrobione super i w cenie 100zl za model wniosek jak ktos chce to zrobi

    OdpowiedzUsuń