Łada 2106 to bez wątpienia jeden z najładniejszych, radzieckich samochodów. Choć stanowił zaledwie kolejne wcielenie licencyjnego Fiata 124, a później radzieckiej Łady 2101, to i tak w czasach PRLu uchodził za swoisty luksus. Podstawowym konkurentem Łady 2106 w krajach Bloku Wschodniego był Polski Fiat 125p, który jednak z racji coraz bardziej ekonomicznego charakteru produkcji, zasadniczo nie mógł się równać ze swoim radzieckim odpowiednikiem.
Systematycznie unowocześniana, ulepszana zarówno mechanicznie jak i stylistycznie, Łada doskonale sprzedawała się na zachodnich rynkach, podczas gdy „duży” Fiat trafiał co najwyżej na bliski wschód. Model prezentowany poniżej to kolejny wypust rodzimej serii Kultowych Aut PRLu. Niestety samo model to nic innego jak pozostałość po rosyjskich Avtolegendach, która najpewniej trafiła do nas, jako nadwyżka z rosyjskiego oddziału DeA. Sam model, jak widać na zdjęciach wykonany jest i ładnie i… trochę pokracznie. Ładny pas przedni, dobrze odwzorowane tylne reflektory oraz chromowane ozdobniki, kontrastują z dziwacznie uniesionym przodem modelu, który miast oddawać realizm oryginału, wydaje się być jedynie doń podobny. Brakuje również charakterystycznych dekielków na felgach, które jak widać zastąpiono tandetnym, błyszczącym plastikiem. Sami oceńcie, zapraszam do galerii.
Witaj !
OdpowiedzUsuńAż się prosi o pomalowanie dolnych wlotów powietrza :) Sam model bardzo fajny a samochód dla mnie bardzo ważny - moi rodzice na początku lat 90 posiadali taką Ładę tylko w kolorze czerwonym.
Faktycznie, gdyby nieco go waloryzować zyskałby znacznie na efektowności. Również pamiętam, jak w minionych dekadach ów Łady działały na wyobraźnię.
UsuńPozdrawiam!
Witaj Finster:
OdpowiedzUsuńLubię ten model, a nawet kolor. Obok lamp, chcę mówić o obronie, z kawałkami plastiku i chromu.
Czasami Google Translate nie działa tak jak chcemy: z przodu wzrost był cechą prawdziwego LADA, lub może być problem z modelem?
Z tego, co widziałem, w tym (http://ipocars.com/imgs/a/h/d/t/g/lada__2106_tv_new_original_paint_1983_1_lgw.jpg) kołpaki foto są właściwe; tylko trzeba otwory oznaczone czarną farbą lub atramentem. , ,
Pozdrawiam.
Wydaje mi się, że najbardziej widać słabość wykonania patrząc na sylwetkę samochodu z boku. Prawdziwa Łada miała ładnie opadającą linię maski, czego w tym modelu zupełnie nie widać. Nie mówię, że jest przez to kiepski, wykonanie i detale cieszą oczy, choć uważam, że modelik mógłby być nieco lepiej dopracowany.
UsuńPozdrawiam!
A good casting that which can be considered as a fiat 124 90
OdpowiedzUsuńThe yellow suits her very well and with a good result to be collectible
greetings
Muy bello 2106 de Lada, gran miniatura de IST.
OdpowiedzUsuńAbrazo!
Mnie najbardziej w tym modeliku razi tył, szczególnie w porównaniu z przodem. Ale oprócz tego, naprawdę całkiem fajnie.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem z kolei, najsłabsza jest boczna linia auta. Ale zgadzam się - mogło być gorzej;)
Usuń