niedziela, 24 maja 2015

Robur LO 2002A 1:43 Editions Atlas

U naszych zachodnich sąsiadów wystartowała niedawno nakładem Editions Atlas seria zatytułowana NVA Fahrzeuge. Zbiór modeli skierowany jest głównie do odbiorców niemieckich w związku z charakterem kolekcji, co nie zmienia faktu, że i poza granicami Niemiec wzbudził spore zainteresowanie. Przyznam, że i ja od uruchomienia serii śledziłem ją z zaciekawieniem. 


Niedawno za sprawą zaprzyjaźnionego kolekcjonera udało mi się zaprenumerować serię i mam nadzieję, że dzięki temu będę mógł pokazywać Wam kolejne jej odsłony. Musicie mi wybaczyć, że nie będę tego robił chronologicznie, a jedynie według własnego uznania. Na początek chciałbym zaprezentować Wam miniaturkę terenowego Robura LO 2002A. Samochód produkowany był w latach 1973 – 1990, a jego głównym odbiorcą była armia byłej NRD. Podstawowymi zabudowami montowanymi na podwoziach z napędem 4x4 były wersje skrzyniowe, sztabowe oraz kontenery szpitalne. Zarówno szpitalna jak i sztabowa zabudowa posiadała możliwość szybkiego rozłożenia bocznych modułów kontenera, powiększając jego przestrzeń niemal 3-krotnie. Prezentowany na zdjęciach model wykonany jest bardzo efektownie. Podoba mi się odwzorowanie podwozia, kół i opon z wyrazistym bieżnikiem, oraz wszystkie elementy osprzętu wojskowego na szoferce. Jedyną widoczną różnicą pomiędzy rzeczywisty wyglądem szoferki Robura LO 2002A a atlasowską miniaturką, jest brak charakterystycznych podłużnych okienek w słupkach spotykanych właśnie w wersjach terenowych. Szoferka modelu to ciągle ta sama kabina, jaką spotkać możemy w innych wersjach modeli Robura IST Models odpowiednio tylko „ucharakteryzowana”. Szkoda, bo z właściwą kabiną model zyskałby bardzo wiele. Nie zmienia to jednak faktu, że zarówno na zdjęciach jak i na żywo sprawia naprawdę doskonałe wrażenie. Zapraszam zatem do indywidualnej oceny modelu w poniższej galerii. 












5 komentarzy:

  1. Cześć!
    Mam jedno pytanie czy można z tobą pisać?
    Z góry dzięki za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny, ale czy aby wersja Atlasowa nie miała węższego rozstawu kół z przodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miała, ale ta wersja Robura nie była czterośladem więc go poszerzyłem;)

      Usuń
  3. Maravilloso camión de la antigua DDR.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń