wtorek, 19 maja 2015

KrAZ 257B1 1:43 Автоистория (АИСТ)

Produkowany od 1977 roku KrAZ 257B1, to rozwojowa wersja modelu 257 będącego w prostej linii kontynuacją serii 219. Przedłużone podwozie pojazdu zaprojektowano głównie jako bazę do specjalistycznych zabudów w postaci betonomieszarek, dźwigów, cystern to transportu gazów oraz wiertnic. Samochody te często były także spotykane jako przedłużone wersje skrzyniowe. Taki właśnie pojazd trafił niedawno do mojego zbioru.



Prezentowany poniżej model to nowy produkt rosyjskiej wytwórni Avtoistoriya. Zasadniczo nie odbiega od poziomu do jakiego przyzwyczaiła nas wspomniana firma.  Ładnie odwzorowano podwozie, skrzynię ładunkową i kabinę. Wyważona warstwa lakieru dobrze podkreśla linie podziału blach. Ważne jest również to, że w przypadku kabiny mamy do czynienia z jednym elementem, co w porównaniu z konkurencyjnymi modelami Nash Avtoprom, pozwoliło uniknąć nienaturalnych szczelin i niedopasowań. Do pełni szczęścia brakuje jedynie fototrawionych wycieraczek i barwionego wnętrza. Model oceniam bardo wysoko podobnie jak pokazywanego wcześniej KrAZa 256. Zapraszam zatem do galerii.













4 komentarze:

  1. Wygląda imponent, zwłaszcza w tym kolorze, więc nie sądzę formowane wycieraczki znaczenia, naprawdę. Bądź miły z mojej niewiedzy: KrAZ to polska marka, prawda?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie. KrAZ to marka ukraińska. Fabryka KrAZa mieści się w Krzemieńczuku w centralnej części Ukrainy.

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Zgodzę się z przedmówcą, model doskonały. Duży jest chyba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mierzyłem, ale z moich ciężarówek, ta chyba jest najdłuższa.

      Usuń