W 1957 roku na targach w Lipsku pokazano następcę popularnego
enerdowskiego P70. Nowy samochód oznaczono symbolem P50 i już w listopadzie
tego samego roku uruchomiono w Zwickau produkcje seryjną małolitrażowego wozu.
Podobnie jak w przypadku wspomnianego P70 tak i w Trabancie P50 zastosowano
karoserię z odpornego na korozję duroplastu oraz niewielki dwusuwowy silnik o
mocy 18 KM, a nieco później 20 KM.
Zarówno P50 jak i późniejsze wersje Trabanta
przyczyniły się w znacznym stopniu do tego, iż Niemiecka Republika
Demokratyczna była najbardziej zmotoryzowanym krajem bloku wschodniego.
Samochód mimo swoich oczywistych wad i słabych osiągów stał się również towarem
eksportowanym na szeroką skalę głównie do państw współpracujących ze Związkiem
Radzieckim.
Modelik prezentowany na fotografiach to miniaturka wykonana przez IST
Models na potrzeby serii Kultowych Aut PRLu wydawanej pod szyldem DeAgostini.
Trudno mówić o wysokim poziomie wykonania, ale stawiając go na tle ogólnej
jakości innych modeli z serii, nie wypada najgorzej. Zadbano i kilka
charakterystycznych detali jak choćby: lusterko umieszczone na błotniku czy eliptyczne
wloty powietrza umieszczone nieopodal kierunkowskazów. Nieco lepiej mogłyby być
wykonane tylne lampy oraz koła, które najzwyczajniej w świecie są po prostu tandetne.
Być może przez sympatię, jaką darzę ten maleńki samochodzik, oceniam jednak ten
modelik dobrze. Cieszy mnie fakt posiadania go w moim skromnym zbiorze.
Otra preciosa pieza, me encanta la combinación de colores. Un saludo.-
OdpowiedzUsuńThank You for visit ad comment.
UsuńRegards!
Kolorystyka mi się podoba, świetne połączenie tych dwóch barw na modelu.
OdpowiedzUsuńTeż lubię ten modelik, co prawda mógłby być lepiej dopracowany ale i tak uważam, ze na tle kolekcji KAP wypada naprawdę nieźle.
Usuń