W 1959 roku na salonie samochodowym
we Frankfurcie zaprezentowano nowy model Mercedesa oznaczony symbolem W111.
Zastąpił on popularnego W105 zwanego „Pontonem”. Wóz napędzany był 6-cio cylindrowym
silnikiem o pojemności w zależności od wersji wahającej się od 2.2 do 3.5l.
W111 oparte było konstrukcyjnie na swoim poprzedniku, po którym prócz jednostek
napędowych odziedziczył także w znacznej części elementy podwozia.
Najważniejsza innowacją były jednak zastosowane po raz pierwszy strefy
kontrolowanego zgniotu. Na bazie modelu W111 powstały trzy wersje wyposażenia. Pierwsza
z nich oznaczona symbolem W110 skierowana była do mniej zamożnej klienteli.
Celem ograniczenia kosztów, a tym samym ceny pojazdu zrezygnowano z wielu
elementów ozdobnych, chromów oraz zastosowano mniejsze, 4-cylindrowe silniki
benzynowe oraz diesla. Wersja skierowana do zamożnej grupy klientów oznaczona
była symbolem W112 i posiadała tzw. pełne wyposażenie, na które składały się m.in.
mocniejszy silnik, pneumatyczne zawieszenie oraz wydłużone o 10cm nadwozie. Mój
egzemplarz W111 pochodzi z kolekcji „Deutsche Liebhaber-Autos”. Producentem
modelu jest firma IXO. Model wykonany jest bardzo dobrze i zasadniczo nie można
mieć zbyt wielu zastrzeżeń do całości. Pięknie prezentują się felgi pojazdu, ładnie
wykonano wnętrze, w którym zadbano o zróżnicowaną kolorystykę poszczególnych elementów. Trudno nazwać to mankamentem,
ale uważam jedynie, iż warstwa lakieru nałożona na model mogłaby być odrobinę cieńsza, pozwoliłoby to na lepsze uwydatnienie przetłoczeń nadwozia. Charakterystyczny
grill pojazdu także wydaje się odlany nieco niestarannie, zapewniam jednak, że
w rzeczywistości model wygląda dużo efektowniej niż na zdjęciach.
Hermoso Mercedes Finster, espero tener alguno similar en versión rally.
OdpowiedzUsuńAbrazos!