Prototyp samochodu Warszawa w
wersji sedan pojawił się w 1961 roku. Zaprojektowany przez zespół inżynierów, w którym znaleźli się m.in.
Cezary Nawrot, Roman Skwarek oraz Stanisław Łukaszewicz, trafił do produkcji dopiero
trzy lata później. Samochód poza zmienioną tylną częścią nadwozia, otrzymał
także nową osłonę chłodnicy, reflektory oraz giętą, panoramiczną szybę
przednią. Nową odmianę Warszawy wyposażono w silniki benzynowe S-21 oraz M-20
odpowiednio montowane w modelach 203 i 204.
Rocznie z fabryki wyjeżdżało ok. 15
tysięcy sztuk Warszaw 203 i 204, a na przestrzeni całego okresu produkcji
fabrykę opuściło 254 471 pojazdów. Model, który znalazł się w moich
zbiorach to samochodzik z popularnej serii Kultowych Aut PRLu. Już na pierwszy
rzut oka widać, że z pewnością jest to jeden z lepiej wykonanych w serii.
Wszystkie elementy dobrze ze sobą spasowano, zadbano o lusterka (nawet dwa)
oraz ładnie wykonano wszystkie chromowane zdobienia nadwozia. Chociaż jego protoplasta,
czyli model produkowany oficjalnie przez IST posiada dużo więcej szczegółów jak
choćby pomalowane wnętrze, czy charakterystyczne gumowo metalowe uszczelki
wokół okien i tak uważam, że Warszawa 203 z serii KAP należy do bardzo udanych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz