Skrzyniowa wersja agatowskiego Gaza
66 trafiła do mojej kolekcji dość niespodziewanie. Poszukiwałem tego samochodu
już jakiś czas i kiedy zaczynałem już nieco wątpić czy uda mi się ów model
sprowadzić znanymi mi kanałami, pojawiła się niemal pod samym nosem okazja
zdobycia auta. Model jak widać na zdjęciach prezentuje się bardzo dobrze.
Podobnie jak w opisywanej nieco wcześniej cysternie, samochód cieszy oko
szczegółami, ładnie odwzorowaną bryłą szoferki oraz bogatym w elementy
podwoziem.
Warstwa lakieru pokrywająca model również wygląda efektownie,
zwłaszcza, że pokryta nią metalowa szoferka i plastikowa skrzynia posiadają
identyczny odcień, co z kolei daje efekt jakby ów skrzynia była również
wykonana z metalu. Samochód, cierpi niestety na te same bolączki co wersja z cysterną,
czyli fatalne ogumienie, kiepskiej jakości plastik z którego wykonano elementy
podwozia oraz fatalny montaż. Największym jednak problemem w tym konkretnym
egzemplarzu była mocno pochylona w tył szoferka. Z tego, co już udało mi się
zauważyć w innych modelach Gaza 66 firmy Agat, taki efekt jest przyczyną dwóch
błędów. Po pierwsze często zdarzają się łukowato wygięte podwozia, a po drugie źle skonstruowano
mocowanie szoferki, opierające się na zbyt grubych zaczepach. Radą jest niestety użycie
pilnika i mocne spiłowanie zaczepów kabiny mocującej ją w podwoziu. Pozwala to
na wyprostowanie i wyeliminowanie nienaturalnego pochylenia kabiny, co znacznie
poprawia jakość modelu. Na szczęście demontaż samej szoferki jest banalnie prosty,
bo polega na odkręceniu tylko jednej śruby. Ten nieskomplikowany zabieg
poprawiający wygląd zdecydowanie umieścił model na wysokiej pozycji w moim
osobistym rankingu.
Great entries so far stressed the Kamaz, Gaz and this, both encanatn me and are very good pieces, despite being collectible look very nice
OdpowiedzUsuńBest regards and thanks for sharing
Hermoso camión, me gustan todos los de fabricación soviética: Gaz, Kamaz, Belavtomaz, Liaz, etc, etc.
OdpowiedzUsuńAbrazos!