wtorek, 22 kwietnia 2014

FSO Warszawa M20 Pickup 1:43 DeAgostini/IST



12 czerwca 1955 podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich zaprezentowano po raz pierwszy prototypowy egzemplarz Warszawy w wersji Pickup. Samochód oparty był całkowicie na konstrukcji Warszawy M20 z ta jedynie różnicą, iż tylna część nadwozia przeprojektowana została na potrzeby przewożenia ładunków. Ciekawostką jest, iż samochód ten powstał na życzenie polskiej reprezentacji kolarskiej, która potrzebowała samochodu do przewożenia rowerów. 

W 1956 roku prototyp doskonale sprawdził się podczas Wyścigu Pokoju i trafił do produkcji seryjnej. Rocznie wytwarzano kilkaset sztuk Warszawy Pickup, które trafiały głównie do odbiorców państwowych. Samochód seryjnie produkowany posiadał nieco wzmocnione zawieszenie oraz szersze ogumienie. Pozwalało to na przewiezienie 500 kg ładunku i dwóch osób. Wóz rozpędzał się do 105 km/h jednak producent zalecał by z ładunkiem nie przekraczać 70 km/h. 




1 komentarz:

  1. Pojechałam czasu, aby dowiedzieć się o tym "pickup". Bardzo podobał mi się zmarszczki na płótnie, a zwiniętą część tylnej :)
    To musi być wspaniałe mieć razem sedan 201, pickup i van 201f pokażesz nam w teraźniejszości ... a raczej w przyszłości? , (

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń