12 czerwca 1955 podczas
Międzynarodowych Targów Poznańskich zaprezentowano po raz pierwszy prototypowy
egzemplarz Warszawy w wersji Pickup. Samochód oparty był całkowicie na
konstrukcji Warszawy M20 z ta jedynie różnicą, iż tylna część nadwozia
przeprojektowana została na potrzeby przewożenia ładunków. Ciekawostką jest, iż
samochód ten powstał na życzenie polskiej reprezentacji kolarskiej, która potrzebowała
samochodu do przewożenia rowerów.
W 1956 roku prototyp doskonale sprawdził się
podczas Wyścigu Pokoju i trafił do produkcji seryjnej. Rocznie wytwarzano
kilkaset sztuk Warszawy Pickup, które trafiały głównie do odbiorców
państwowych. Samochód seryjnie
produkowany posiadał nieco wzmocnione zawieszenie oraz szersze ogumienie. Pozwalało
to na przewiezienie 500 kg ładunku i dwóch osób. Wóz rozpędzał się do 105
km/h jednak producent zalecał by z ładunkiem nie przekraczać 70 km/h.
Pojechałam czasu, aby dowiedzieć się o tym "pickup". Bardzo podobał mi się zmarszczki na płótnie, a zwiniętą część tylnej :)
OdpowiedzUsuńTo musi być wspaniałe mieć razem sedan 201, pickup i van 201f pokażesz nam w teraźniejszości ... a raczej w przyszłości? , (
Pozdrowienia!