Historia Poloneza w wersji pick-up sięga 1981 roku, kiedy to po raz
pierwszy zaprezentowano samochód będący połączeniem kabiny 3-drzwiowego
Poloneza i skrzyni ładunkowej Fiata 125p Pick-Up. Projekt nie przyjął się od
razu i dopiero w pięć lat później rozpoczęto oficjalnie prace nad nowym
samochodem dostawczym na bazie Poloneza.
W roku 1988 uruchomiono w Nysie montaż samochodu nazwanego po prostu
Truck. Samochód początkowo produkowano z trzema różnymi wersjami przodu.
Niewielka ilość wozów otrzymała charakterystyczny „nosek” znany z wersji Coupe.
Eksportowa odmiana Trucka sprzedawana była z okrągłymi reflektorami, a wersja
krajowa z prostokątnymi. Wśród gamy
silników znalazły się doskonale znane z osobowych wersji „Poldka” silniki benzynowe
o pojemności 1500 i 1600 cm3 oraz dieslowski motor 1,9l. W roku 1992
pojawiła się wersja z przedłużoną kabiną mogąca pomieścić 5 osób. Samochód mimo
dużego spalania, kiepskiej jakości wykonania i bardzo krótkiej żywotności,
znalazł wielu nabywców. Niestety do dnia dzisiejszego przetrwało niewiele
egzemplarzy. Bardzo ucieszył mnie fakt,
że za sprawą kolekcji KAP na rynku pojawił się model Poloneza Trucka. Samochodzik
wykonany jest naprawdę nieźle. Jedyny
mankament rzucający się w oczy to moim zdaniem zbyt gruba warstwa lakieru. Poza
tym jednak model złożony jest poprawnie. Ładnie odwzorowano felgi oraz
charakterystyczną „kryzysową” linię przodu z prostokątnymi kloszami lamp.
Ubolewam odrobinę nad tym, iż producent nie pokusił się o odtworzenie
laminatowych osłon pod skrzynią ładunkową, no ale nie można przecież mieć
wszystkiego.
Very good model
OdpowiedzUsuńThis vehicle have two bodies that is the Coupe and four-door sedan but was Pikup have not yet and I'm interested in the model.
I'll have to look through Ebay, which is where there and cheap.
Best regards and thanks for sharing
Hola Finster!!!!
OdpowiedzUsuńEstos modelos son muy raros para nosotros!!!! Por eso me gustan tanto. Gracias por compartirlos.
Saludos!!!!!