Produkcję Barkasa B1000
rozpoczęto w 1961 roku. Jak w przypadku wielu pojazdów w byłej NRD, do jego
skonstruowania wykorzystano elementy Wartburga 311. To właśnie z niego
pochodził napędzający Barkasa silnik dwusuwowy o pojemności 900 cm3 i
mocy 43KM. W późniejszym okresie udało się zwiększyć moc jednostki napędowej do
46KM. Znaczna część elementów zawieszenia, także pochodziła ze wspomnianego Wartburga. Taka polityka miała pewnie swoje dobre strony biorąc pod uwagę uniwersalność części. Na bazie tego niewielkiego samochodu dostawczego budowano m.in. mikrobusy,
samochody pożarnicze oraz karetki pogotowia.
W mojej kolekcji znajduje się
modelik wyprodukowany przez firmę IST na potrzeby serii wydawniczej KAP. Ogólne
wrażenie, jakie robi na obserwatorze samochodzik jest dobre. Powłoka
lakiernicza nałożona jest równo, nie jest zbyt gruba jak w przypadku innych
modeli serii, przez co wszystkie linie podziału wyglądają naturalnie. Felgi
oraz koła także zrobione są starannie i nie pozostawiają wiele do życzenia.
Jedynym mankamentem, jaki moim zdaniem posiada ów modelik, jest brak
pomalowanych na czarno uszczelek wokół okien. Zadbano o ich wytłoczenie jednak
nie zostały one zaznaczone czarną farbą. Podobnie jest z kloszami lamp tylnych.
Z powodu braku charakterystycznych czarnych uszczelek wyglądają one na zbyt
duże a co za tym idzie nieproporcjonalne. Wydaje mi się jednak, że ten
mankament można szybko usunąć posiłkując się zwykłą fotografią prawdziwego Barkasa.
Muy buena pieza esta Barkas, siempre me han gustado estas furgonetas.
OdpowiedzUsuńUn saludo y gracias por compartir
;)