Wartburg 1000 (311) produkowany
był w zakładach w Eisenach w latach 1956 – 1968. To przednionapędowe auto,
zaprezentowane po praz pierwszy na Targach Lipskich, oparte było konstrukcyjnie
na samochodzie Ifa F9. To właśnie po tym pojeździe Wartburg 1000 odziedziczył m.in.
dwusuwowy silnik o pojemności 900 cm3 i mocy 37KM. Wóz posiadał
jednak całkowicie nową, czterodrzwiową karoserię, która z czasem doczekała się wielu
praktycznych wersji. W roku 1962 przeprowadzono pierwszą poważną modyfikację
polegającą na wprowadzeniu do gamy jednostek napędowych nowy silnik o
pojemności 992 cm3 generujący moc 45KM. Nowy model oznaczono symbolem 312. Prowadzono także prace nad
nowym zawieszeniem, które znacznie poprawiło właściwości jezdne Wartburga.
niedziela, 26 stycznia 2014
Wartburg 1000 1:43 DDR DeAgostini/IST
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Piękny Wartburg. Podoba mi się Twój blog, widzę tu sporo ciekawych samochodów, o których mało kto pamięta.
OdpowiedzUsuńA beautiful car!
OdpowiedzUsuńThe Wartburg marked a whole era.
Great miniature.
Hugs!