To bardzo oryginalne enerdowskie
auto zaprojektowane i zbudowane zostało pod koniec lat sześćdziesiątych przez
kierowcę rajdowego Heinza Melkusa. Samochód mimo wyglądu rasowej wyścigówki
pozostawał jednak po prostu nietypowym autkiem osobowym o nadwoziu coupe. Większość podzespołów Melkusa RS1000
zapożyczonych zostało z Wartburga 353. Samochód napędzał silnik dwusuwowy o
pojemności 992 cm3 i mocy 75 KM (nieco później 90KM), który pozwalał
na rozpędzenie pojazdu do prędkości 175 km/h. Wersja wyczynowa Melkusa RS1000
posiadała silnik o pojemności 1200 cm3 (118KM) rozpędzający auto do
210km/h. Nie bez znaczenia pozostawała
tu aerodynamika nadwozia oraz waga samochodu, którego ciężar wynosił 850kg.
Melkus RS1000 był raczej swoistą osobliwością nietrafiającą na rynek w
ilościach masowych. Na przestrzeni dziesięciu lat, od roku 1969 do 1979
wyprodukowano zaledwie 101 sztuk.
poniedziałek, 6 stycznia 2014
Melkus RS1000 1:43 DDR DeAgostini/IST
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Very beautiful yellow Melkus of the DDR.
OdpowiedzUsuń¿Its the racing cars?
Bigs hughs my friend!
Melkus is a car with a two-stroke engine from Wartburg 353 (1000cm) . In my opinion it is just the usual coupe. Was just a few cars with 1200cm engine they max speed was 210km/h.
OdpowiedzUsuńGreetings My Friend!