W 1965 roku we wschodnioniemieckim
Ludwigsfelde uruchomiono produkcję uniwersalnych samochodów ciężarowych Ifa
W50. Przez kolejnych 25 lat wyprodukowano 560 tysięcy ciężarówek różnego
zastosowania. Wśród sześćdziesięciu wersji nadwoziowych opuszczających fabrykę znalazły
się pojazdy skrzyniowe, cysterny, wywrotki, ciągniki siodłowe, a nawet pojazdy
strażackie czy wojskowe. Na bazie Ify W50 budowano także dźwigi, koparki oraz meblowozy.
Samochód napędzany był dieslowskim silnikiem o pojemności 6,5l oraz mocy 125 KM.
Model, który prezentuje poniżej pochodzi z dość popularnej kolekcji Atlas
Editions (jego producentem jest Ixo). Z jakichś powodów kolekcja ta ciągle
jeszcze nie zawitała do Polski, ale pozostaje nam wierzyć, że w końcu będzie
można ją nabywać bezpośrednio u wydawcy, a nie jak ma to miejsce aktualnie w
tzw. drugim obiegu. Całość wykonana jest precyzyjnie, z dużą dbałością o szczegóły,
choć moim zdaniem ogólny efekt burzy nieco malowanie skrzyni ładunkowej. Czerń
linek i wsporników skrzyni źle kontrastuje z całością i wg mnie jest to element
wymagający poprawy. Poza tym jednym mankamentem model robi bardzo dobre
wrażenie. Kabina kierowcy odwzorowana jest ładnie, zadbano o charakterystyczne
trzecie lusterko, dobrze wykonano żerdzie atrapy oraz wkomponowano w nie logo
W50. Jak pisałem wcześniej model trafia na polski rynek raczej dzięki
indywidualnemu importowi, ale na całe szczęście z racji podaży jego cena stale
spada. Szczerze polecam, bo jako jedna z ikon motoryzacji demoludów doskonale wpasowuje
się choćby w kolekcję KAP, a poza tym tak ładnie prezentującego się modelu po
prostu szkoda nie mieć.
Hello Finster!!
OdpowiedzUsuńVery nice truck, and so that the collection is coming soon to your country.
Over here, you are not replicas.
Greetings!!
Hello Vasco!
OdpowiedzUsuńI hope so!
Greetings