Polonez Coupe to z pewnością
samochód legendarny i zasługuje na miejsce w kolekcji Kultowych Aut Prlu. Wóz
zaprojektowany został we włoskiej pracowni stylistycznej Centro Stile Fiat i od standardowej wersji Poloneza różnił się
zasadniczo tylko brakiem tylnych drzwi, nieco poszerzonym środkowym słupkiem
oraz szerszymi drzwiami przednimi. Samochód produkowany w krótkich seriach w
latach 1981 – 1983, dostępny był z dwoma wersami przodu – klasyczną oraz z tzw.
noskiem. Do napędu poloneza Coupe zastosowano standardowy silnik o pojemności
1481 cm3 zespolony z cztero- lub pięciobiegową skrzynią
przekładniową. Planowano podjęcie produkcji wielkoseryjnej wersji Coupe, ale
ostatecznie wg nieoficjalnych danych wyprodukowano zaledwie 40 sztuk samochodu,
który aktualnie jest jedną z największych gratek dla kolekcjonerów aut.
poniedziałek, 6 stycznia 2014
FSO Polonez Coupe 1:43 PRL DeAgostini/IST
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Ale fajna była ta wersja Coupe. Szkoda, że nie weszła do produkcji.
OdpowiedzUsuńCaronezzz
Zasadniczo nie jestem fanem wersji Coupe. Traktuję ją raczej jako ciekawostkę. Nie bez wpływu na to jest fakt, że zaspawano jedynie parę tylnych drzwi. W moim osobistym odczuciu to za mało by nadać mu niepowtarzalnego charakteru. Bryła nie zmieniła się wcale. Być może pamiętasz, albo miałeś okazję widzieć, wersję sedan z 1982 roku. Ten zdecydowanie bardziej mi się podobał. Zaznaczam jednak, że to tylko moje osobiste zdanie. Na pewno nie sposób ując wersji Coupe kultowości;)
OdpowiedzUsuń