W 1970 roku
rozpoczęto produkcję wersji A07, która od poprzednika różniła się przede
wszystkim nowym nadwoziem. Samochód ceniony już wówczas bardzo przez odbiorców
stał się bazą dla różnych zabudów. Pojawiła się więc przeznaczona dla
dziesięciu osób wersja osobowa, samochód rolniczy z przedłużoną skrzynią
ładunkową oraz kolejna wersja pożarnicza. Modele A07 oraz pochodne napędzane
były silnikami S-21 o mocy 70KM. Prędkość maksymalna pojazdu wynosiła 100km/h a
średnie spalanie oscylowało w granicach 14 litrów. Do
samego końca produkcji Żuk nie doczekał się już modernizacji nadwozia.
Wszystkie pozostałe zmiany tyczyły się głównie podzespołów napędowych, hamulców
czy instalacji elektrycznej. Ostatnia istotną zmianą w Żukach było wprowadzenie
w 1991 roku silnika wysokoprężnego o pojemności 2417 cm i mocy 70KM. Poniżej kilka zdjęć modeli A07 oraz A11B.
poniedziałek, 16 grudnia 2013
Tagi:
# 1:43
# ciężarówka
# deagostini
# dostawcze
# fsc
# furgon
# ist
# lublin
# modele
# muzeum
# skrzyniowy
# żuk
FSC Żuk A07/A11B 1:43 PRL DeAgostini/IST
Autor wpisu: Szymon "Finster" Stasiczek
żuk
Etykiety:
1:43,
ciężarówka,
deagostini,
dostawcze,
fsc,
furgon,
ist,
lublin,
modele,
muzeum,
skrzyniowy,
żuk
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Fajne foty i modele też. Stylistyka podobna do zbieraniny. Polecam swojego bloga : Polmocompany.blog.
OdpowiedzUsuńFSMrallysportclub
Żuk A07 jest piękny ale drogi
OdpowiedzUsuńzgadzam się, ten z DeAgostini szybko się wyprzedał i cały czas ceny idą w górę... sam żałuję, że kupiłem tylko jeden egzemplarz A07.. podoba mi się zielona wersja z kolekcji Atlas.
OdpowiedzUsuń